سوالات پر تکرار در خصوص شکایات

تعداد بازدید:۴۸۷

 

۱- چگونه می توانم گزارش یا شکایات خود را به صورت غیر حضوری در مدیریت بازرسی دانشگاه ثبت نمایم؟

شما می توانید با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل به آدرس ثبت شکایات به صورت آنلاین (arums.ac.ir)نسبت به ثبت شکایات/درخواست/پیشنهادات خود اقدام نمایید.

 

۲- چگونه می‌توانم شکایت خود را پیگیری نمایم؟

به دو صورت حضوری و غیر حضوری این عمل انجام میگیرد، شما می توانید با مراجعه حضوری به مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه واقع در طبقه چهارم ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه و یا طی تماس تلفنی با شماره 04533534706 نسبت به پیگیری شکایت خود از کارشناس مربوطه اطلاع حاصل فرمایید.

 

 3- شکایت/ گزارش در زمینه مسائل بهداشتی را به کجا گزارش دهم؟

شما می توانید طی تماس تلفنی با سامانه ملی و رایگان پاسخگویی به شکایات به شماره تماس ۱۹۰، مراجعه حضوری و یا تلفنی به مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی در سطح استان اردبیل نسبت به ثبت گزارش، شکایت و نارضایتی خود در حیطه مسائل بهداشتی اقدام فرمایید.

4- نحوه شکایت از پزشکان و یا امور پزشکی به چه صورت می باشد؟

شما می توانید برای ارائه شکایت خود، به همراه مدارک و مستندات مربوطه به معاونت درمان دانشگاه، سازمان نظام پزشکی، شورای حل اختلاف (ویژه امور پزشکی) و یا دادسرای جرائم پزشکی (دادسرای عمومی و انقلاب) مراجعه و شکایت خود را طرح فرمایید.

به عبارت خیلی ساده تر مردم در صورتی که با مشکلی در روند درمان مواجه گردند، می توانند به یکی از این مراجع مراجعه فرمایند.

* دادسرای ویژه امور پزشکی که از این طریق می توانند دیه، و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشدمجازات او را هم ازدادگاه بخواهند.

* شورای حل اختلاف که در واقع به پرونده هایی که دیه درخواستی در آنها کمتر از ۵ میلیون تومان می باشد رسیدگی می کند.

* دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی که نتیجه آن برخورد انتظامی با پزشک خواهد بود که طیف وسیعی از اقدامات از توبیخ کتبی تا لغو پروانه طبابت به شکل دائمی را در بر می گیرد.

باز هم باید تاکید کرد که در اکثر موارد می توان هم به سازمان نظام پزشکی و هم به محاکم دادگستری به شکل همزمان مراجعه کرد و هیچکدام مانعی برای صلاحیت دیگری محسوب نمی شود.

4- نحوه شکایت از داروخانه ها به چه صورت می باشد؟

نحوه ارائه شکایت از داروخانه های سطح استان، به دو صورت حضوری (مراجعه به معاونت غذاودارو دانشگاه به همراه مدارک و مستندات مربوطه به نشانی اردبیل-خیابان سیزده آبان) و یا بصورت غیرحضوری (تماس تلفنی با کارشناسان مربوطه در معاونت غذا و دارو به شماره تماس 3-04533516511) و یا ثبت شکایت و اعتراض از طریق سامانه ثبت شکایات مدیریت بازرسی، نسبت به طرح موضوع شکایت خود اقدام فرمایند.

5- نحوه گزارش موارد تخلف اداری و یا مصادیق فساد در واحدهای تحت پوشش این دانشگاه به چه صورت می باشد؟

در صورتیکه با موارد تخلفات اداری یا مالی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل مواجهه شدید؛ در صورتیکه شاکی می باشید از طریق فرم ثبت شکایت نسبت به ثبت شکایت خود به همراه مدارک و مستندات مربوطه اقدام و یا اگر صرفاً هدف گزارش موضوع می باشد، از طریق فرم احصاء گلوگاه های فساد و راهکار اصلاحی، گزارش خود را به همراه مستندات اعلام فرمایید.

لازم به ذکر است که در صورت عـدم قـیـد مشخصات بصورت کامل و دقیق در پرونده های با موضوع شکایت، موضوع مطروحه بعنوان گزارش/ اطلاعیه تلقی گردیده و در اولین فرصت توسط این مدیریت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آخرین ویرایش۰۲ اسفند ۱۴۰۲